måndag, april 02, 2012

Minns mig som en människa.

Jag kände mig inte riktigt som en sådan idag, kanske som en halv.
När nätterna blir långa och kölden sätter in...
När man blir väckt av dödens alarm på någon annans arm.
Kroppen tung och huvudet väck.
Men det finns något därinne som känner tillfredsställelse. På olika sätt.
Jag släpper lite till.
Jag tar det tillbaka.
Jag gör sånt där som behöver göras; jag hänger tvätt, viker tvätt, rastar hundar.
Lyssnar på syster sol i solen medan vinden viner och jag förbannar den.
Äter maten som kajsa ordnar till.
Mer död än levande.
Samlar krafter till klasser. dubbla. hur. ska. det. gå.
Jag samlar mina tankar, min energi och jag lyckas peppa mig själv.
Går upp på scenen. Body pump. Yoga. Får till det. Nöjd. Nöjda.
Checkar in och checkar av ännu en måndag.
Släpper lite till.
Tisdagarna var en gång middags-dagar. Min tisdag ska bli en vilodag, en vara-dag. En bara-dag. En bra dag, a new day.
and i'm feeling gooooood.

Inga kommentarer: