måndag, april 16, 2012

tog nätterna tillbaka.

De där fredagarna när man bara ska gå ut och ta ett glas eller två är farliga. Farliga, men roliga.
Ett glas blev två, blev tre...sällskapet var tre, blev två, blev sex. Klockan var nio, blev tolv, blev fem.
Lördagen blev inte som tänkt men den blev bra.
Weronica bjöd på polkadrinkar, pizza, bål och daim. Ord och sena nätter. Vinet följde med hem och natten var sen, men morgonen ung.
Jag har behandlat, jag har planerat.
Sett en konstig film. The Bunny Game.
Vaknade tidigt av att solen gjorde mitt rum till ljusterapi och efter en timme gav jag upp och steg upp. I dag tänkte jag hitta mina nycklar. Jag tänker tvätta.
Fast natten kantades av mystiska drömmar och morgonstunden av funderingar. De där som återkommer gång på gång för att man har så svårt och förstå så fastän man vill så kan man inte. riktigt. släppa taget. inte till hundra procent.

Hela veckan är uppbokad typ. Ovanligt.
Ledig idag.
Ska vara assistent på steg 1 tis-tors vilket ska bli intressant. Tillbaka två år i tiden.
Sats årliga inspirationsdag har hittat till Göteborgs vårväder, men reglerna gynnar inte oss som kör lördagsklasser och det är inte inkluderande alls. Men det ska ändå bli kul. Svetten ska lacka och klackarna ska i taket.
Ord.

1 kommentar:

Lise sa...

Skall bli supertrevligt på lördag!

Tack igen för en helt underbar Yoga - ska se om jag inte även kan vara med nu på måndag.
Är det bara måndagar du har Yoga? ... men just det du kör innan min boll på torsdag! jippi (har jag inte pt-kund är jag med då)!

KRAM