söndag, juli 08, 2012

Mkt fint.

Hertz freerider tog mig till Malmö i en skön Volvo S60 på 2,5h. Sus.
Har ätit lyxsushi med jäst(!) rabarber/hallon/myntadryck och tillhörande efterrätt på faiko och blivit så mätt att jag knappt kunde gå. Sovit länge länge länge.
Strosat och strosat. Gått barfota. Andats havsluft och sett vackra vyer. Strosat. Känt på vattnet. Ätit vietnamesiskt. Druckit lemonad. Gått genom parker. Druckit vin. Pratat om livet. Helt spontant sprungit på två av de typ tre andra personer jag känner i Malmö. Mitt i natten. Strosat. Somnat i soffan på någons arm och an idiot abroad på skärmen. Spelat backgammon. Blivit väckt på bästa sättet. Ätit hemmagjorda räkmackor till frukost. Strosat. Badat i havet i västra hamnen. Solat. Njutit. Strosat. Gått över en hängbro. Klättrat. Skrattat. Upptäckt. Ätit.
Ett lugn med ögonblick av panik. Inte missat tåget eftersom det var försenat. Haft en grym helg. Vill stanna kvar. Vill stanna på vägen. Vill åka vidare. Vill komma hem. Home is where your heart is. Mitt är delat i många små delar utspridda över landet.
Jag önskar att alla kunde samlas men det är ändå fantastiskt fint.
Tack.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: