söndag, augusti 19, 2012

$$$$$$

Redan i våras föddes tanken om att gå någon längre yogautbildning, hittade och blev rekommenderad viryayogan och funderade på att gå 200h utb förlagd i Kerala över årsskiftet.
Jag vann till och med en yogamatta på motiveringen att om jag vann skulle jag se det som ett tecken och boka den där utbildningen. So far, notering more.
Det räckte dock med en liten workshop igår för tanken skulle återupplivas och det finns fortfarande platser kvar.
Att bo i Indien i en månad och studera yoga. I vinter. Det kan jag tänka mig men jag måste nog tänka ganska snabbt. Boende finns på det aryuvediska centret där utbildningen hålls. Känns lite som att det är den här grejen kan borde göra nu. Att detta är min vinterresa.
Kalkylerar.
Det kommer alltid ned till det här med pengar i slutändan. Sjukt tröttsamt men tydligen ofrånkomligt.

På ett sätt känns dec/jan så långt borta, även om tiden ibland tycks springa ganska fort, att jag inte har en aning om hur saker och ting (livet) ser ut då. Men. Oavsett vad som händer, vart jag är då, kan jag inte se mig själv annat än pepp för en sådan här resa. En investering i sig själv. En utveckling i yogan, lärarrollen för att inte nämna den personliga utvecklingen som alldeles säkert kommer på köpet.
Av alla mina utb är det verkligen bara sjuksköterskeyrket som har varit studiemedelsberättigat. Smakar det så kostar det; kurssvgift i Oz, makeup artist, instruktör i det ena och det andra, massageterapeut, bindvävsmasssge, reflexologi...

Men.

Det är också tack vare de här valen som jag är där jag är i dag (vilket är en bra plats) och känner dem jag känner, gör det jag gör.
Och för det kan man inte vara annat än tacksam.
Pengar är ju trots allt bara pengar. Sedlar och mynt. Något vi har hittat på.



- bloggat på språng.

Location:Södra vägen,Göteborg,Sverige

Inga kommentarer: