tisdag, augusti 07, 2012

Somna. Vakna.




Blurry thoughts of backsliding.

Jag borde inte tänka nu för jag tänker inte klart. Jag borde sova som jag gjorde nyss men vaknade för att jag ställt klockan för att jag nästan hade nåt på spisen.
Silver.

Tjock i skallen.
Tankar. Känslor. Längtan.
Tjockt.

Blundar.

Katrin.
New girl.
Snurrar.

Ett ord. Jag har kommit fram till ett ord: enkelhet.
Simplicity.
Det ska inte vara svårt, det ska vara lätt. Lätt är lätt, lätt är rätt. Rimmar på mätt.

Man vet att det är rätt när det är lätt.

Stundtals känns det svårt.

Det är svårt att släppa det där som kändes så lätt som plötsligt blev så förbannat svårt. Fan.
Det är svårt att vara i nuet utan att jaga framåt. Jag vill veta samtidigt som jag inte vill. Jag är nu men jag undrar om sen.
Jag undrar vart jag är då.
Och jag undrar vem som är med mig.

Jag är beredd. Och helt oförberedd. Men det gör inget.

Ta mig.
Gärna med storm.
Tack.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: