torsdag, mars 14, 2013

det här är min vardag.jag är tacksam för varje dag.

Nu är karusellen igång. Jag vet att vissa ibland kan uppfatta mig som lite rörig och tycka att jag tappar saker eller slarvar. Jag ska förklara lite varför. En av anledningarna är att jag inte har ett niotillfemjobb måndag till fredag och ledig övrig tid. Jag har tre jobb med fyra olika yrkesroller och roller inom rollerna. På alla ställen är det andra människor, minst en och som max...? som är beroende av att jag är där och gör det jag gör just då, på mer eller mindre blodigt allvar. Ordagrant ibland. Normalt sett rör jag mig mellan dessa tre jobb på fyra olika fysiska platser (dessa olika platser har ju såklart sen olika nycklar, koder etc) men kan utökas till ytterligare 6 platser.
Nätterna är ju numra mine to spend, men annars kan jag ju jobba huller om buller tidsmässigt. Det är sällan jag bara är på ett ställe på en och samma dag.
Dessutom har jag ju en fin liten jycke som inte klarar mer än kanske 5 minuter ensam utan att börja yla. Kräver ständigt sällskap, hundvakt även om jag bara ska gå och handla. eller ha en klass en timme. Detta funkar tack vare en närbebodd dagmatte och fina folk i min närhet som ställer upp jämt och ständigt. tack. trots dessa insatser kräver det inte sällan att jag åker i timmar för att hämta och lämna och få allt att gå ihop. Det kräver oftast minst två väskor; en med mina grejer (vilket kanske är duschgrejer, träningskläder, ombyte), en väska om man behöver smyga in hund lite smidigt, och kanske en mindre avlasningsväska. Sen en hund i koppel. Hörlurar som oftast som också lätt går att trassla in i något av ovanstående och eller gärna också en reflex som jag har hängdes på jackan (vinter, försvinn!)
Mat är ju också något jag skattar högt (jättehögt) så kanske måste man slänga ned nåt sånt i nån av väskorna. För att inte tala om ansvaret för djurets välbefinnande; mat, medicin, påsar.
Sen behöver jag hålla koll på nätet om jag skulle få nån ny bokning och i så fall kolla om djur kan medtagas under behandlingen, eller fixa hundvakt. Jag behöver nu också ha koll på 6 koroeografier, varav det är en jag hittar på själv, komma på kloka, tänkvärda introduktioner att dela med medlemmarna, och kunna leverera dessa på ett inspirerande sätt. Hålla mig i form så att jag orkar.
Dessutom får jag ganska ofta mail/sms/samtal där jag får agera typ livscoach och dela med mig av min åsikt och kunskap om allt från menskoppar och hormoner till sjukdomslära, kost och träningstips. Givetvis försöker jag klämma in fikor/frukostar/middagar/häng med mina underbara vänner. Frågor om vick på tusen olika ställen och tider. Kan du? kan du? kan jag?!
Ja, så ska man ju rasta hunden också. Tajma vagnarna. Fylla på sitt spårvagnskort. Se respektabel ut. Laga mat. Gör matlådor. Duscha! Ha ett hem som man ser golvet i. Tvätta alla träningskläder.
Jag vet att det är självklara saker som alla (typ) måste göra. Jag vet att det finns människor som gör dubbelt så mycket, trippelt så mkt (dem är galna)
Jag gillar att festa också.

Vad jag vill säga med det här är att. om jag verkar snurrig nån dag. om diskhon är överfull. om det ligger smutsiga strumpor på golvet, mitt rum ser ut som kaos, om jag kallar dig för fel namn eller tappar mina nycklar på vagnen på vägen hit eller dit eller tillbaka.
BEAR WITH ME.

Inga kommentarer: