torsdag, mars 21, 2013

rightbackatya.

Rundgång är bra ibland. Som när mina kloka ord kommer tillbaka till mig när jag behöver dem. Jag var lite stressad, hade lite mkt, gjorde lite mkt, hade inte tid. Fick lite ont, hade inte tid, försökte fixa. Blev påmind, lyssnade inte, hade inte tid.
Då.
Plötsligt händer det.
Maria 30 år blir Maria 90 år och kan knappt röra sig.
Jag tackar och tar emot, det var ju givet. Man ska lyssna.
Jag tar ett steg tillbaka och lugnar mig. är. känner. lyssnar.
Bra så.
Man ska vara så duktig. Inte kan man vara hemma från jobbet pga muskelsknuta?
Ska du inte ta en voltaren?
Nej, thankyouverymuch, det ska jag inte.
Istället gick jag från jobbet efter lunch, gick till osteopaten Allan.
Bekräftelse. Överansträngd trapezius och erector spinae. Vila. Belasta för fan inte. Vila.
Så. Ingen body combat och body balance igår. Ingen body pump idag. Ingenting.
Som om det ens vore ett alternativ. ha.
ha.
nicht.
jag lyssnar sa jag ju.
Och jag är tacksam över att jag kunde hänga upp tvätten ens.
Det känns bättre nu. Annorlunda. Inte bra, men bättre.
Jag spetsar öronen, fast jag hör dåligt. Jag lyssnar inåt.
Jag vilar.
Jag lägger ut krokar i tysthet och jag ska se dem rycka till, glida ned under ytan och ge mig utdelning. Jag är säker. Så kommer det bli. Jag vet bara inte vilken. Det spelar ingen roll, det blir bra hur som.
Mat var det.
Lyssna.

Inga kommentarer: