onsdag, juli 17, 2013

Det stora i det lilla.

Man inser egentligen hur lite det krävs för att göra en dag, göra någons dag, göra ännu En dag. Min var såhär;
Vaknar pigg till blå himmel vid halv sju.mixar smoothie, skippar kaffe och glider i shorts och Nike Air och låter benen och maggio ta mig till Capio.
Stiltje. Höna av em fjäder, släpp släpper, släppt.
Slappt.
Långlunch på kajkanten med kaffe och Elin. Bästa nya rutinerna är helt klart morgonpromenaden, blå himlen och kajkantslunchen.
Vädret idag...smashing!
Avslutade dagen i en telefon som ringde sällan jag stod utan skor balansplatta och pratade kortsiktiga lösningar med en kollega som pratar samma språk.
Fick gå tidigare.
Fick ligga på gräset vid ån och nappa i 20 min.
Fick peppa igång och ta mig till sats och köra combat med tre deltagare. Fattigt kan tyckas men för att vara idag var det ändå bra. Och dessa tre var grymma tre. Är inte alla goda ting ändå tre? Tack för sällskapet och energin.
Svetten.
Alltid svett.
Delad vibb. Fina kollegor. Goodiebag och gammal bar. Brädplaner. Kontakter.
Kvällpromenad hem. Ljuset. Chatten. Duschen. Påfyllnad.trimma, landa, andas, känna, vara, vibba. Kvällens måste: resten av bodybalancekoreografin. Ouppsljutbart skrider jag till verket. Blir mjukare, lugnare och mer närvarande.
Och som alltid.
Livet är fint.
Tack för den här dagen.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: