onsdag, juli 31, 2013

olika ord som formas.

Jag har en blöt, saltad kompress i nacken och aldrig någon matlagningslust. Knappt någon matlust, men jag äter ändå-vadskamanannarsgöra?

Jag är trött om dagarna, men vaknar under morgonpromenaden. Lyssnar på hiphop. Är trött om dagarna, men känner inre styrka och fysisk styrka som vaknar till liv och blommar ut under kvällsklasserna. variation. Varierat svett rinner från min panna, gör tvätthögen större, tvingar mig smygtvätta.

Jag har skippat vagnen. Mest går jag. Många steg. Skönt.
Ibland åker jag båt. Ibland buss. Men mest går jag. Många steg. Med sneakers. Med havaianas. Eller helt utan, i regn. Låter fötterna känna vad som finns under. Gräs. Kallt gräs. Gegga. potatismos.

Tankarna vandrar, undrar, analyserar. Känslorna flödar, hålls tillbaka.

Jag ska sova nu. För att jag måste, inte för att jag vill.
Jag borde göra en matlåda, men jag har ju betalt räkningar. Räcker inte det?
Det kan hända att jag tycker annorlunda i morgon vid lunchtid.

Just ja.
Packa väska. Stor väska.
I morgon sover jag hos frugan.
I lördags sov jag hos någon annan.
Man vet aldrig.
Men min säng är alltid skönast. Och tommast.

Inga kommentarer: