lördag, augusti 17, 2013

Idag ligger jag kvar i sängen fast klockan är eftermiddag och rummet är överkört av en ångvält.
Det är min egna revolt.
Att smula choklad på ipaden.
Det gör inget för det är jag som har köpt den och ingen kan klaga.
Golvet är belamrat.
Här finns allt man kan tänka sig.
Utom du och dem.
Och jag undrar på vilket sätt du finns där för mig,
Surt eller salt.
Sött?
Jag vet inte,
Men jag tror att jag önskar att jag gjorde det.
Eller du.

När det snurrar i min skalle nu är det veckans eko. All din ekologiska mat och rödvinsdimman som blev en dröm.
Känn ingen sorg.
Översvämmade känslor.
Nuet.
Vad är det ens?

Jag gör som jag vill när jag vill sa han. Längesen nu. Det kommer upp. Klingar bra. Jag anammar det.
Jag gör som jag vill när jag vill.
Så det så.
Det är bara jag som bestämmer och det är så jävla skönt.
Men ibland önskar jag att jag kunde dela det.
Fast inte med dig. Det vill jag aldrig mer men du förstår inte.
Att du inte förstår det är också anledningen.
Mitt folk förstår.
Jag älskar er.
För fuldans och finfikor. Matkoman. Vin. Alltid vin. Erbjudanden och spontanitet. Öppenheten, kärleken. Ödmjukheten förståelsen rakheten.
Skär som ett rakblad utan egg.
Horisontellt snett genom femton ägg.

Min andra fru älskar män med skägg.




- bloggat på språng.

Inga kommentarer: