tisdag, november 12, 2013

Mörka mörka mörker

Du suger musten ur mig, släpp in lite ljus.

Kontrasterna i landet vi lever i är starkare än på många andra ställen. Det finns en tjusning i det. Jag undrar hur vi gör för att klara mörkret de år då sommaren bjudit på typ tre sommardagar. Vi biter ihop och trängs med andra svennar på stranden i Phuket. För att vi måste. Kan. Suktar.

Kanske ska man boka den där resan nu. Tillåta planering för att man ibland vill just vidare, bort.
Eller?
Räcker det med Stockholm? Berlin. Hisingen. I min fantasi kan jag resa vart som helst. Varför begränsa de resterande tankarna till vad vi lärt oss är rimligt?

Min kollega liknade sjuksköterskorna vid ett resårband och läkarna vid ett bomullsband. Spot On.
Men när det spricker så spricker det, bam.

Bara lite till, lite till, liiiite till.
BAM.

Plötsligt finns man inte mer.
På det här sättet.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: