söndag, december 01, 2013

Jag ska vila nu, och visualisera ett grymt slut på den här veckan som ju faktiskt startade i Berlin och mer bläck på armen, fortsatte med böter, feber, mys, mat och toppades med ett dansmedley och helkväll.
Att dela är bra och att jag fått göra det två gånger den här veckan känns som ett privilegium. Låt tacksamheten över detta föra mig framåt. Lite.
Små tecken, tillfälligheter, meningar. Energi. Puls. Beat. Känsla, or. Äkta.
Bättre slåss än illa fäkta.
Vänner, vänner, vänner, vi sitter alla på våra piedestaler.
Var jag snygg? Hon sa det. Hela kvällen. Vad svarar man? Tack?
Dansa, dansa, du som är så snygg.
Du med, du med.
Första advent.
Inte tänt nåt ljus, inte fikat, inte hängt upp nån stjärna. Vad e det för fel på mig?
Vaknade där. Efter flera kvartar.
Solljus. Söndag.
Luft.
Andas.
Frukost ute. Oväntade möten. Hej. Hej. Hej! Hej.
Så lätt att snöa in sig.


- bloggat på språng.

Inga kommentarer: