torsdag, januari 23, 2014

öppna och tillåt, tillit.

dagen började med att jag försov mig igen! men snabb som jag e hann jag ändå. bikram. glömde shorts. köpte. svettades. lunchade. bytte ord. fick ord från olika håll, blev glad. blev trött. tvätt.
bor mer och mer på golvet i mitt rum. det är ett bra golv, men kanske borde uppdatera mattfronten.
så medan svetten tvättas ur mina kläder ligger jag här och lossar på spänningar och läser gudboken. inte bibeln alltså.

lyssna på det här, fruar, det fick mig att stanna upp lite. står så mkt bra i den här böckerna!
du är det du upplever. 
du upplever det du ger uttryck för. 
du ger uttryck för det du har att uttrycka. 
du har det du tillåter dig själv att ha.
tål att tänka på. och när jag tänker på det och på er, fruar, så gör det mig glad. dels för att vi har varandra och för att ni nu tillåter er själva att ha så mycket mer än vad ni gjorde för ett litet tag sen. och så kom självrannsakan.
jag ska läsa vidare nu, men detta har jag inte släppt.
det här året ska bli än mer magiskt med allt jag ska tillåta mig.
ge dig själv ett överflöd av njutning och du kan ge andra njutning i överflöd. så bra det låter.
är.

Inga kommentarer: