måndag, januari 27, 2014

sommarjobb.

det här året finner jag mig alltmer ofta sittandes eller liggandes på golvet i mitt rum. här kan man spekulera, surfa, läsa, sova, filosofera, visualisera, drömma, manifestera, rulla etc. det är ett mkt bra golv. man kan se himlen också, eftersom jag fortfarande inte har fått upp mörkläggningsgardinen som  drygs ned av misstag i april.
jag finner också njutning i tystnaden.
idag har jag sovit ut, kollat på weeds, ätit brunch, gått iväg med massa återvinning, handlat bra mat, styrt upp grejer, betalat hyror och räkningar, diskat, hittat muffinsar...och nu råkade jag finna mig själv i sökandet av sommarjobb. sommaren känns långt fram alltså men jag längtar. fast jag kommer ha sommar snart. känns som vissa delar av vad jag haft och gjort är på väg att fasas ut mer och mer, men ska kolla upp detta lite först innan jag konstaterar det som ett faktum. faktum ska jag också kolla upp. så när jag scrollar igenom listan med sommarjobb ignorerar jag alla där de söker sjuksköterskor och klickar vidare på andra tjänster som innebär mer flexibilitet och nya områden. hm.
trotts att nu till och med läkarna har gått ut och konstaterat att bristen på personal är stor, gällande både den egna yrkeskategorin och sjuksköterskor. vad fint att de konstaterar detta nu. svårt att uttala detta utan en viss sarkasm, men detkanintehjälpas. det kan nog inte den aktuella situationen på sahlgrenska heller. jag utgår att jag bara är en utav många utbildade, legitimerade sjuksköterskor som väljer att inte arbeta inom vården.
jag tror inte ens att jag behöver förklara eller motivera mig här.
do more of what makes you happy.

Inga kommentarer: