söndag, maj 11, 2014

gräs

Långt efter alla andra, eftersom jag motsatte mig det och inte ville fastna, har jag nu sett det sista avsnittet av weeds. Verklighetsflykt i sängen med datorn som bästa vän kan behövas ibland när det verkliga livet tar musten ur en. Jag vet. Egentligen finns det bättre sätt att varva ned på men ibland orkar man inte. Jag har fortfarande några avsnitt kvar av suits och har halkat efter rejält i new girl, och just ja, girls. Nu är en tid när tv känns förlegat och tillgängligheten ska vara konstant. Jag känner mig kluven till allt. Slits mellan kojbygge i skogen och hippa klubbar ett stenkast från avenyn, men man kan göra bådatvå, man måsteintevälja. Jag tar bussen ut till säve och ibland stirrar jag ut genom fönstret och ser och filosoferar, ibland jobbar tummarna och blicken är nedvänd. För att det också ger möjligheter, för att jag älskar våran chattgrupp och för att jag kan argumentera för båda sidorna. Som vanligt är livet inte svart eller vitt, inte heller en gråskala utan en jefla regnbåge.
that's why rainbow warrior has arisen
*mohahahaha*

Inga kommentarer: