fredag, juni 27, 2014

den oändliga resan av nuet.

denna dagen, ett liv.
express yourself.


jag sitter på golvet med tända ljus som kastar levande skuggor och nu tror jag sommarnatten är som mörkast. mentalt har jag gått igenom mycket det senaste dygnet, men tröjan är densamma.
jag dansade rosa till livemusik och drack smashing drinkar med hickorysalt och fetaost som pimp.
jag har bytt äggen mot ost och lök för tillfället.

anyway.
jag har promenerat hem i en ljus sommarnatt efter att ha återupptäckt det där med att spårvagnarna inte går på onsdagnätter. just då hade jag svårt att se allt det fina i det.
när jag kom hem runt fyra sitter mina roomies i soffan och smuttar på glas. jag finner det roande att den tiden vi alla tre är hemma, lediga och har tid att umgås är mellan 04 och 05:30 en torsdagsmorgon. också gillar jag det. känns upproriskt.
sen sov jag. inte tillräckligt mycket egentligen, så jag borde vara aptrött nu, men jag är lite hög. inte på droger alltså. mina egna substanser räckte alldeles tillräckligt i det här fallet.

idag kastade jag mig överbord. one small step för de flesta andra men ett giantfuckingleap för maria. jag lyckades finslipa snabbspolningen och jag har turen att ha såna fantastiska fantastiska vänner inom räckhåll. antal utbytta ord idag överskrider gränserna men halsen känns inte ens torr.
okej kanske lite.

jag har fått sån fin input och många fina, ärliga, peppande ord idag. analys av analysen.
jag har också fått ett löjligt otroligt gensvar. universum spetsade tydligen sitt öra och hörde min bön och så kunde moses gå på vattnet typ. eller alltså, jag vet inte om jag flyter eller sjunker, men saken är den att nu spelar det inte lika stor roll. jag vågade och det är kanske det viktigaste av allt. befrielsen i att göra det. paniken när man han gjort det. när återvändo tillhör ett val i en tid som inte längre finns. för tiden finns ju inte. eller. greppa.

tack för frukost i solen och effektiva ord, fru kajsa. du känner mig som ingen annan.
tack för juice i solen och insikt, partner Lina.
tack för input, analys och allt det där o middagssällskap, stina.
tack för att du ringde, fru elin. much needed. och för att du var en envis jävel en stund. och för att du kan höra skillnad på mina tystnader, till och med över telefon.
tack för peppen, tove.
tack för mig.

Inga kommentarer: