onsdag, januari 14, 2015

rymdäventyr i inres galaxer

midweek, mid month.
nytt. bra nytt. så mycket att skratta åt, mest mig själv.
nytt år, nytt hår, nya sängkläder, ny sallad, ny doft och fortfarande nyfiken.
han snubblar och faller snubblar och faller,  jag ser snubbar som faller.
och jag ler, och ramlar åt ett annat håll.
ramlar mot en stel baksida med mjuk insida, möter hamstrings med gluteus och vandrar uppåt i riktning mot vad? (eller nedåt i riktning mot vad)
ropar aldrig spring i onödan, men spring som i vår, men inte än. tålamod, min vän.
och om du springer, spring inte i flykt, det här kan bli nåt annat om du vågar. säger jag till dig men lika mycket till mig själv när jag drömmer om vidöppna sinnen och magiska platser.

du kan kasta din småspik någon annanstans. glödande magma gör majsen till popcorn på avstånd. jag kryddar med chili och du låtsas förstå.

ändå.

med trådar är vi alla sammanbundna,
med tårar som aldrig faller bildar vi hemliga sjöar av egna saltdepåer och måste dricka mängder med vatten.

jag ler och ramlar åt ett annat håll.
möt mig där och jag är din för alltid*







*nununu

Inga kommentarer: