söndag, mars 15, 2015

lycka.

jag minns att vi i lågstadiet skulle illustrera vad lycka var för något för oss och jag minns att jag hade lite svårt att välja. sedan skrev jag "lyckan är djur" och ritade en massa djur.
nu har jag djur inetsade i huden på flera ställen samtidigt som "mitt" djur har flyttat medan jag ger plats åt andra former av lycka. tydligen ser jag lycklig ut, utstrålar det på ett djupare plan.

som alltid är det intressant att höra andras observationer om sig själv. igår kväll fick jag rätt många från utomstående personer. igår var den bästa kvällen på hela veckan. igår var igår och idag är idag och dagen som varit är också förbi men jag lever kvar i känslan och tiden som jag aldrig kan stanna för att den inte finns. men i ett annat nu ska jag uppleva och vara minst likadant. i ett annat nu.
nu är jag bara tacksam.
att vara eller att icke vara, det är frågan.
vad jag kommer fram till är att jag är.
för nu räcker det.

valde en random film som slutade i ett kaos men mitt uppe i samma känsla som jag har, och det illustrerar det hela ganska bra. orkaner kan komma och passera.
annan inställning än för en vecka sedan ftw. tacksamhet istället för ångest, och med den ska jag somna. hur mycket nu än är nu och jag vill fria mig själv från behov så finns det ändå en längtan. det är en helt annan sak, men ibland kan det lätt blandas ihop.

ord kan uttalas, ord kan utbytas, sägas. tankar kan gnaga, gagna och intellektet kan utmanas.
men.
vissa saker kan bara kännas.

Inga kommentarer: