tisdag, mars 03, 2015

perspektiv.

svårt att greppa det här med tid och rum. svårt att greppa allt vi varit med om de senaste två veckorna. afrika! afrika liksom. avskärmade och avkopplande, bortkopplade semesterhjärnor och förtvinade muskler. brun bränna och massa space mellan tankarna och de fantastiska samtalsämnena. tror faktiskt aldrig att jag har tänkt så lite. det är ett framsteg för mig.
hetssimma med delfiner var nog det mest ansträngande vi gjorde. blä.
att våga mig på ett dyk var det största. personligen.
svettas på stranden, i sängen, på dansgolv.
vyer över de mest fantastiska blå nyanser och hav som knappt svalkar.
avskärmad. nedtonad. vad finns då?
släpp tankarna, släpp kommunikationen. bara var.
hakuna matata. pole pole.
myggbett. kaffe. chapati.
reminder. ifyouwanttoknowwhereyourheartislookwhereyourmindgoeswhenitwanders.
jag märkte det. noterade. släppte taget och fann något nytt, något större.
den här gången.
den här gången blev inte en upprepning av det där gamla. det här blev något nytt.
att komma hem med hela sitt jag och doppa den utvilade själen djupt i det blå. en annan blå nyans än där borta. möter med hela mig och det känns så enkelt och självklart.
vem hade trott det?

livet är ett sådant äventyr, praise that.

Inga kommentarer: