torsdag, oktober 08, 2015

Svanslös.

Dammet börjar lägga sig igen när luften blir kyligare och för det är jag tacksam. Får hitta min egna lunk och märker snabbt hur saker får plats igen.
Skrynkliga papper, utbrända ljus och en lägenhet som stinker stekos ut i trapphuset. Men.
Drivet som ändå tar mig iväg och energin efteråt, innan tröttheten kraschar mot mig och äppelpajen hämtar upp mig igen.
Reser mig när hon bredvid tänder en cigg i busskuren men orkar inte ens bli irriterad.
Bali. En avlägsen dröm i nedräkning. För ett år sen var kaoset i antågande efter stillheten och du var fortfarande främmande. Svårt att tänka sig att allt det där har hänt i detta livet, så nyss ändå.
Sol och månförmörkelser senare har universum visat oss det här, blivit lite bättre. Ja jag kan säga så, fastän de andra glider.

Solen kämpar sig genom diset.
Kroppen är genomarbetad men utvilad och skön. Dagen ligger för mig. Jag är i god tid(!)

Tack.


Location:Friggagatan,Göteborg,Sverige

Inga kommentarer: