fredag, januari 15, 2016

att hitta saker.

tar en paus i stöket och packandet för några ord.
mötte en bekant igår, förklarade den oklara planen och hen undrade om jag skulle till bali för att yoga och hitta mig själv. jag svarade att det säkert blir yoga men att jag nog redan har hittat mig själv.
det handlar nog mer om utrymme att vara mig själv, så som jag vill vara, i större utsträckning. om det är lättare där än här återstå att se. kanske en djupdykning på fler än ett plan, kanske bara plask på ytan-det spelar ingen roll.

märkbar separationsångest omkring mig som berör.
minusgrader. värmeljus. flyttlådor, röra, damm.
i-landsproblem som "ska vi köpa en ny ost nu, tänk om vi inte hinner äta upp den".
pirr i magen.
bikram.

att lämna och bli lämnad.
att ett år har gått. drygt.
att det enda beständiga är förändring.
alltid alltid alltid.

går upp halv sex för att äta frukost med henne innan jobbet och få en bra start på dagen.
kvalitetstid.
hans sista arbetsdag.
minnesfragment från nattens mardröm.
flyttlådor.
sätta fart.

.

Inga kommentarer: