torsdag, mars 24, 2016

resor.

Avsaknaden av bilder här beror på att de helt enkelt inte vill ladda upp, i alla fall inte från telefonen där jag för närvarande har alla bilder. Vill man kolla hur vi har det visuellt får man kolla instagram framfor allt, men det vet nog de flesta av den lilla klick som kikar här och läser mina ord.

Den här dagen var en sådan när jag stängde av väckarklockan för lite snooze och nästa gång jag kikar till är den två minuter innan yogan börjar. Må hända att vi bor så nära vi kan, och att jag kanske hunnit om jag sprintat upp och direkt dit, men det gjorde jag inte. Inledde istället med ett lätt grämande över hela planen med yoga och frukost som nu föll samman, bestämde sedan att det inte skulle få sätta humöret för dagen som precis börjat ju. Vi fick ligga och dra oss och istället gå på förmiddagsyogan och hålla ut med frukost som sedan var sjukt värd ändå. (veganburrito med scrambled tofu mm, tropisk smoothie och latte på kokosmjölk)
Hos er där hemma är klockan strax efter 07, lyssnar på Håkan och läser mail från göteborg. Allt som existerar samtidigt så långt borta, det är skumt att tänka på. Hemskheter i Bryssel, vårväder, scheman, converse...allt känns så avlägset och på något sätt är jag tacksam över det. 
att vi tagit oss tid för det här.
En vardag där man grämer sig för att man missat morgonyogan, fast det finns andra klasser att välja på. Där en god frukost gör hela dagen! Där man är omgiven av en lugn atmosfär och inspirerande människor. Där man kan utmana sig dagligen, fysiskt, mentalt och känslomässigt. Där havet finns 5 minuter bort.

Jag har lite olika kontakt mer er där hemma, olika fomer, olika frekvens. Så får det vara.
Det som framför allt blir tydligt när man lugnar ned sig, lugnar ned all och bara har det gött, låter det parasympatiska nervsystemet festa, är det som flyter upp och blir viktigt. De val man gör, det man ger sin tid och uppmärksamhet åt. Så är det givetvis alltid, men ta bort stressen ur din vardag och föreställ dig skillnaden.

Finlir.

Det här blir min första påsk någonsin utan ägg. Jag sörjer och firar på samma gång.
Vet inte på vilket plan vanans makt håller oss hårdast, men jag skulle gissa på mentalt
Psyket det är komplext med alla sina monster, var det hon som sjöng.
Övar på ett lugnt och stabilt sinne varje dag här.
Övning ger färdighet oavsett vad det handlar om, kom ihåg det.

ö v n i n g g e r f ä r d i g h e t

så, vad vill du besitta för färdigheter..?

Inga kommentarer: