torsdag, augusti 04, 2016

Längesen.

Det var ett tag sedan. Det är energimässigt. Märktes tydligt idag, en av de alla nästan likadana arbetsdagarna där jag stirrar på en skärm och gör mitt bästa med skrala medel. Nödlösningar varje dag. Egoism, missnöje men också tacksamhet. Vi griper efter halmstrån hos ett folk som begär och begär, som aldrig stannar upp för att se utanför sin egen sfär.
Det är sjukt tärande att jobba i ett system som har hållit på att falla samman länge nu.
Idag nån slags edge när eftermiddagsstirrigheten slog in.
Jag som mellanhand får ta en hel drös med...ja finförpackad skit kan man väl säga. Tack och bock men ska det vara så är det inget jobb jag känner att jag kan eller vill göra.
Tre veckor till.
Lite? Mycket?
I relation till vad?

Hade god lust att be någon annan ta min yogaklass men visste väl någonstans att det skulle göra mig väl. Det blev tydligt vad jag ville förmedla.
Chilla.
Slow the fuck down.
Andas.
På djupet. På riktigt. Länge.

Kändes grundat och genuint, inifrån. Bra feedback. Bra känsla.

Jag vill leva ett liv i en vardag där jag inte behöver tråna efter helgen och ha lätt ångest på söndag kväll. Där är jag inte i nuet tyvärr så tack o lov att det är fredag i morgon. Må vädergudarna vara med oss och samtalen skrala när jag ramlar in på jobbet i morgon bitti.

Tack på förhand.


-Onthego.

Inga kommentarer: