fredag, september 23, 2016

Platser.

Ena dagen vaknar upp med ett stort fält av färger och dagg utanför dörren och traskar runt med min nästan trebenta hund utan koppel, andra dagen spårvagn genom en tidig morgon för att drilla en fullsatt sal genom bröst och höftöppnare och åka hem med ro i själen och observerande ögon.
Kommer på mig själv med att gilla kontrasterna. Vetskapen om att jag kan njuta av platserna likvärdigt men på helt olika sätt. Och att det finns ytterligare oaser som jag håller nära hjärtat.
Att jag nog lyckades öppna mitt egna hjärta lite under den gångna timmen, och tacksamheten det framkallar.
Att jag borde börja fler morgnar såhär.
Gör mer av sånt som gör dig tacksam, fridfull, lugn.

Yoga. Mat. Umgänge. Natur. Inspiration. Vila. Musik kontra tystnad. Det är vad som väcker mitt innersta maskineri.
Måste säga att jag jobbar rätt bra på min skit. Och bättre ska det bli.

Du då?

-Onthego.

Inga kommentarer: