onsdag, februari 01, 2017

Nuet.

Förpassad till att skriva på telefonen ligger jag under dubbla lakan och tittar ut genom immiga fönster och lyssnar på regnet. Vi är på semester från semestern och har sedan en vecka tillbaka varit på Nusa Lembongan, en grann-ö till Bali. Idag åker vi hem igen och det ska bli rätt Nice. Mest regnat o blåst i det senaste så inte helt avundsjuk på A som är ute på havet för att göra två dyk idag. Avstod chansen att följa med o snorkla och just nu känns det rätt. Funderar på när jag måste checka ut från detta mörka rum men väljer att ligga kvar en stund till. Bara att gå o fråga när utcheckningen är skulle göra mej genomblöt.
På ett sätt ger avsticket ett gött miljöombyte och ett break i den vardagslunk man ändå bygger upp,
Öppnar för andra samtal liksom, och bidrar även med att jag kommer att uppskatta det vi har i canggu än mer. Bra med andra ord.

Spenderat morgonen med att scrolla på telefonen men det är
Okej. Varje gång jag "råkar" trycka på det där förstoringsglaset på instagram blir jag förskräckt. Där ska ju sånt som kan va intressant för mig komma upp. Slutade ett tag att kolla där helt eftersom jag blev så förskräckt och uppretad av det. Gjorde nu och samma sak hände. Här sitter man o känner att fan det kanske är nåt slags skifte på gång ändå. Trump driver upp soffpotatisar och samlar folket emot sig. Topplisteböcker handlar om vegmat, eko, detox etc. Det rör på sig. Att vara på Bali kanske också är missvisande, och att man följer det man är intresserad av, dock bra att fokusera på det potosova som sker! Nu möts jag av folk som helt naturligt diskuterar märke på korsetter, violers tidig som gör bäst tatuerade ögonbryn, småtjejer som ser ut som dockor och contouring som fan stjälper mer än den hjälper för vad hände med det naturliga? Har inte haft smink alls sen i november. Allt ska vara Fake, ansiktet, brynen, fransarna, läpparna, håret, naglarna, brösten, och sen ska man trippa omkring o höja status på produkter som representerar oändligt lidande och maktmissbruk. Proppa kroppen o sinnet fullt med detta och annat gift som täpper igen, mättar, lättar för stunden, speedar på ett redan sönderstressat samhälle bara lite till för snabbt är bra och supersnabbt bättre ändå. Kläm in ett till träningspass och crossfitbilder på rutorna, midjan just i rätt vinkel, bikiniyogabilder i heliga tempel och hashtaga #aldrigvila

Inte konstigt att man vill flytta till en bergstopp o leva resten av sitt liv där ibland.
Men sen är man ju också uppväxt i delar av allt det där sjuka som givetvis också har fina bitar.
Där ska jag lägga mitt fokus och min kärlek resten av dagen oh större delen av livet, men ibland behöver man rensa lite. Tack för din uppmärksamhet.

Namaste.

Inga kommentarer: