torsdag, juli 20, 2017

den stora vilan för den lilla kroppen.

det är en perfekt sommardag och staden är full av fotbollsspelande ungdomar, som vanligt såhär års. som vanligt såhär års jobbar jag en massa. idag har jag första delen av dagen ledig och det känns bra. hinner vara. lapa sol. somna under meditationen. dricka kaffe och konversera. promenera. andas. göra en healing circle.
idag är en sådan dag man skulle åka och bada.
allting snurrar på som vanligt, men det är inte som vanligt.
det nya är att jag har vetskapen om att jag aldrig mer kan mysa med desmond.
natten till igår fick han hög feber på evidensia i helsingborg och under dagen fick han lugnande och en slutgiltig injektion för att inte behöva lida. svårt att greppa, men glad att jag hälsade på honom för 1,5 vecka sedan.
sorg och kärlek.
elva år.
möten. stress. mys. promenader.
i stort sett alla jag hängt med under dessa elva år har också en relation till desmond. har passat honom, har haft honom i sitt knä. folk jag känner nära och folk jag knappt känner. det måste finnas tusentals bilder på honom. de som inte gillade hundar gillade ändå honom. han smögs med på middagar, cafeer, in i butiker, överallt.
min högsta önskan som liten, en egen hund. alltid högst upp på önskelistan.
jag är tacksam över att få ha haft honom och över de personer jag har träffat tack vare honom.
minnet, bilderna och kärleken lever kvar.
han finns också, nånstans, i någon form.
energi. är. allt. och. vi alla.
kanske flyger han förbi i den ljumma sommarvinden.
fri från separationsångest och krämpor.
<3 p="">

Inga kommentarer: