tisdag, april 18, 2006

Min blivande vovve


JAG SKA BLI MATTE, hundägare, nu är det bestämt!
Helt oväntat fick jag ett telefonsamtal från Monica (som förmedlar hundar) och hon berättade att hon hade en valp till mig om jag var intresserad. Jag är helt överväldigad. Jag har ringt alla typ o suttit i tfn hela kvällen. Inte hunnit äta!
Min hund kommer till Sverige i juni (ja det är en tjeckisk ras, prazsky krysarik, som måste importeras).
Måste läsa böcker och komma på ett bra namn.
Hurraaaaaaaaaaaaaaaa vad kul.
overkligt.
Stötta mig nu, annars jävlar;-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va roligt! GRATTIS!!! Äntligen kan man säga..som du har gått och väntat! Ja, nu får du förbereda dig för att kunna välkomna den lilla krabaten på bästa sätt. Jag är friviliig hundvakt ;)
Kram!

Anonym sa...

ahhh, vad avundsjuk jag blir. vill som du vet ocksa ha en vovve. vad ar det for ras? finns det inget svenskt eller engelskt namn for det? jag sitter garna hundvakt hela tiden jag ar hemma. den kommer ju fortfarande vara valp nar jag kommer hem. ohh, vill komma nu och leka med den.
som du hor sa ar jag minst lika excited som vad du ar. =)
kramar!

Anonym sa...

det verkar vara en sot liten hund. ar det 100% att du kommer fa den? en flicka eller pojke? den ser nastan ut som en paris-hund - fast mycket sotare. alskar oronen. har du tankt pa nagra namn?

Anonym sa...

det later som du vantar barn, fast det ar ju faktiskt lite som det. om allt gar som det ska, nar for du hem honom?

Anonym sa...

grattis till bebisen! kanske jag ar hemma da och far komma och titta pa honom?

Anna sa...

så söt!! åå... jag vill oxå ha en... gulligt att den var lite brun och svart. du får ta men den till skolan nån dag i höst.. :) HLR imorrn... måste sova nu så jag inte somnar mitt i defibrilleringen...

Anonym sa...

Hej din galning!
Du ar ju inte klok! Men vem ar det? :o) Vad glad jag blir for din skull! Nu far du (eller koper) du antligen din hund! Aahh vad kul! Har sitter jag pa andra sidan jorden och ar avundsjuk! Far man ha aran att skjutsa dig till Arlanda och vara din chauffor da "matte" ar upptagen av sitt lilla "knyte"? Hoppas! Sag bilden och den lilla lilla valpen ser ju underbar ut! Snart kommer jag hem kompis och da vet du vad som galler! Hardtraning infor hunduppdraget! Ska fixa nagra du kan trana pa! Hihi! Men da undrar jag....: Vad sager Fido???

Ha det bast nu sa ses vi ju faktiskt snart!

Puss och kram fran Asa