söndag, april 09, 2006

sköna söndag

När man kommer hem till Västerås slås man alltid av att det är varmare här...Uppsala är ett blåshål. Krokusarna blommar. Pappa är ute i trädgården och fixar. Snart ska jag o mamma gå en promenad. Kanske kan man säga att våren har kommit hit.
Jag har inte gjort så mkt sen jag kom hit. Trodde att min hosta var på väg bort men ack så fel jag hade. Jag körde ändå mitt pass igår, fast med klena vikter, och sen rotade mamma fram min gamla dundermedicin från typ förra sommaren. Den hade tydligen inte gått ut så vaffan...testar. Samma effekt nu som då; man blir myyyycket sömnig, och hostan försvinner. Heja! (Dock ska man inte köa bil)
Pratade med Manne igår och han avslöjade att det finns presenter till mig på funkis, och det verkar som om jag ska få åka dit och hämta i alla fall en av dem idag. Tjeho! Ska ringa dem efter prommisen.
Annars e planen att vila och läsa lite om KOL.

Inga kommentarer: