fredag, april 07, 2006

vår?

Jag börjar faktiskt tro att det kanske finns en liten chans att våren kommer även i år-men man ska inte hoppas för mycket än. Blir det snöstorm och -15 imorgon skulle jag sucka, men egentligen inte bli speciellt förvånad. Ack, detta nyckfulla aprilväder!
Just nu är det i alla fall sol, och det är otroligt vad lite sol kan göra egentligen. Plötsligt blir hela tillvaron så mycket behagligare:-) Man bli också lycklig av att komma hem efter en 4timmars föreläsning och hitta senaste numret av Elle innanför dörren. Nu har jag plöjt igenom det och gottat mig. Och klockan är ändå bara två.
Egentligen skulle jag kört järnet i gymmet med Annika, men fick skjuta fram det (igen) pga den jäkla hostan jag har dragit på mig. (Kanske inte så konstigt med tanke på att typ alla är krassliga, men ändå inte kul) Tråkigt, jag var ju taggad. Hostan känns iaf bättre och i natt vaknade jag bara korta stunder vilket gjorde att jag överlevde föreläsningen (fast slumrade till på slutet...vaknade när alla började applådera:-O)
Ikväll ska jag yoga och sen åka till Västerås.
Igår var jag på body shop och köpte smör till flugan (som för övrigt fyller 24 idag; Grattis). Värsta jobbiga butiksbiträdet alltså. Hon var in-my-face. Kanske ville jag köpa en presentbox? Eller bli medlem i deras klubb? Eller ha hjälp att välja smör? Eller så kanske jag bara ville vara i fred, men den tanken landade nog aldrig i hennes alltför service inriktade skalle.
Obehagligt.
Annars jonglerar jag runt med min vanlia beslutsångest, men det rullar på. På tapeten just nu: Bugs present, studier vs nöje, hundköp (som alltid).
Nu ska jag prata med Manne.

Inga kommentarer: