lördag, juni 17, 2006

Besvikelse

Efter att ha väntat och väntat och väääntat på den här dagen blev det ändå en besvikelse...
Hur är detta möjligt?
Jo...jag och Manne begav oss mot Arlanda vid halv fyra som beräknat. Ringde o kollade och planet skulle landa strax före fyra, tidigare än beräknat. Vi körde på och var framme runt kvart i fem då jag träffade Fia och Selma och vi väntade tillsammans på att Monica och alla vovvarna skulle dyka upp.
-Inget hände-
Ett konstigt meddelande ropades ut i högtalarna, vi kontaktade informationen utan att bli klokare...och fortsatte att vänta. Och vänta. Ca två timmar efter landning tyckte vi att det hade tagit lite väl lång tid så vi gick till infodisken igen och kläckte de ur sig att Monica troligtvis missat planet(!!) Strax därpå fick jag ett samtal från hennes mamma som bekräftade detta och sa att de inte alls skulle komma idag. VA?! Snacka om snopet. Inte mycket att göra, bara åka hem igen, besviken, irriterad och orolig.
Varför hade de inte hört av sig? Varför var de inte på planet? Vart är de nu?
Gick inte heller att nå någon via tfn så det var bara att vänta....suck....
Fick senare SMS från monica som nog själv inte var så nöjd över situationen. Pga en trafikolycka i Prag missade de planet med 5minuter och fick inte heller plats på nästa tåg. Nu är de i Prag utan bostad och med 8 hundar och en 2-åring under armen. De hoppas få flyga hem imorgon, och det hoppas jag också. Som att man inte har väntat länge nog? Inte heller jättekul att åka fram o tillbaka till Arlanda fylld av förväntning för att sen komma tillbaka med svansen mellan benen. Iofs var det väl värre för Monicas mamma som gjorde samma resa fast från Borås. Hm...krångel, krångel. Hoppas på upplösning imorgon. Nu ska jag sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh. Jag som tittade in för jag tänkte att du skulle ha skrivit om lilla hunden..Fy va tråkigt, men den som väntar på nå gott.
Jag åker hem imorn. Känns väldigt konstigt och ledsamt.
Kanske ses på Arlanda?!
Hoppas han kommer snart och så ses vi om ett par dar!!
Heddå

Anonym sa...

Nej, vad synd att inte voffen kom. Håller tummarna för att den dyker upp snart!