tisdag, augusti 08, 2006

Grr


Lika irriterad som Desmond blev på sin myströja blev jag idag.
Why?
Jo, idag gick jag, för första gången på väääldigt länge, in i en skivbutik och köpte en CD skiva. Tänkte först beställa den från nätet som jag gjort de senaste åren då jag köpt musik...men sedan tänkte jag att jag kunde vara snäll och sponsra de stackars skivbutikerna ( det kan ju inte gå så jättebra för dem i dessa nedladdnings och webbshopstider), och vad händer?
Jo, jag går in, får skivan, betalar och går ut. Helt normalt kan man tänka.
Men när jag många timmar senare väl är hemma och tänker ta mig en titt på mitt inköp ser jag att det ligger fel skiva i fodralet...istället för den nysläppta CDn ligger där en äldre variant av samma artist-som jag redan har. Fan. Skivan är inte plomberad och när jag undersöker saken har jag inte ens fått ett kvitto! Bah! Imorgon ska jag gå tillbaka och faaaan säger jag bara om jag inte får byta mot rätt skiva. Då ska jag aldrig aldrig mer handla i skivbutik. Men jag ska inte ropa hej än...vi får se hur det går.

Inga kommentarer: