måndag, november 13, 2006

Göteborg

Det är konstigt egentligen, hur man kan gå från en verklighet till en annan så snabbt. Och ändå tycker man att det är lång tid. Göteborg ligger 4-5h bort. Imorse vaknade jag där. Nu lägger jag mig här. Egentligen inget märkligt, men ändå.
Förbindelserna är sisådär, det är min erfarenhet. Då pratar jag om sträckan gbg-uppsala. Kunde väl ha vart mycket värre, men ändå. Orkar inte ens berätta.
I gbg hann vi med att gå på stan en del. Desmond fick nya beundrare. Jag handlade lite, men ville handla mer. Vi träffade andra PK hundar och galna människor(?) Pratade engelska. Åt middagar och glass. Promenerade. Åkte spårvagn. Hade det bra.
Är tillbaka i min verklighet men har ändå lyckats åstadkomma nånting. Hälsat på den nya dagmatten (så skönt att det är ordnat) och svarat på en del frågor inför imorgon (skolan). Nu sitter des och klagar, varför vet jag inte, men han har ju blivit bortskämd med attt ligga och sova hos husse de senaste nätterna. Och så har han badat. Inte så kul-he thinks.
Nu kan man fråga sig varför det bränner på 2 av mina fingrar.
Mamma o pappa har hunnit vara här och byta t vinterdäck på min bil. skönt. Och så har jag och Madde fått lägenheten. Känns bra tror jag...att slippa allt krångel som eventuellt köp skulle innebära. Men å vad sugen jag var på att shoppa snygga inredningsprylar i gbg. Måste kanske hälsa på igen. Nån gång.

Inga kommentarer: