torsdag, november 23, 2006

hundvakt.

Ja, nog kan det vara svårt att göra det man vill ibland när man har hund och behöver hundvakt. På lördag ska jag nämligen först t sthlm på kvartalsutbildning och sedan gå ut o umgås med instruktörsbrudarna på sats. Men...kan ju inte bara lämna vovven ensam vind för våg. Och efter att ha betat av den ena efter den andra på potentiella hundvaktslistan och känt mig som en pain in the a-hole som ber folk om tjänster hela tiden(?) har det äntligen löst sig. Trodde faktiskt jag skulle gå skippa kvällsaktiviteterna...Men. Alex blev en räddande ängel. Sedan fick jag veta att jag hade en till ängel i bakfickan-pappa. Så skönt. Redan nu oroar jag mig lite smått för hur jag ska kunna gå extra utbildningarna för sats i vår, både med tanke på hundpassning och praktik. Men det löser sig säkert. För första gången känns det faktiskt lite kul att vi ska ut på mer praktik. Upptäckte kanske att skolan inte är konstant superkul. surprise.
Idag har vi pluggat heeeela dagen. Segt att sitta ner en hel dag. Och läsa om könssjukdomar och förlossningsstadier. But has to be done, ey? Var ljuvligt att sedan ta en promenad och få åka på bodypump kvartal. Like it. Kommer nog få lite träningsvärk, gött.
Imorgon ska vi sitta och traggle hos erika istället. Och sen ska jag t Veronica o hänga, ska bli kul.
Nu måste jag äta.
Kurr kurr.

Inga kommentarer: