torsdag, februari 15, 2007

kalldusch

Imorgon e tentan. Kan jag tillräckligt mycket? Ska strax lägga mig och mosa in lite till.
Hade tänkt duscha. Men. Vi har inget varmvatten.
Fick sluta tidigare idag. Jag och Anna var barnsligt glada. Vi blev ännu gladare när vi träffade Madde och Tobbe som var på väg till praktiken när vi hade slutat. Jag blev också lättad när jag hörde att Anna inte heller har sommarjobbat eller jobbat inom vården, att hon liksom jag uppskattar sommarloven för vad dem är: LOV. Man ska njuta av ledighet så länge man kan.
Idag fick vi se när de skulle ta biopsi från en hjärntumör. Borr i skallen. Så skumt att patienten vaknar upp så snabbt efteråt. Hon klagade på ont i huvudet. No wonder, det är väl det minsta man kan vänta sig när man, minutrar tidigare haft en jäkla borr genom skallbenet. Absurt.
Så har jag lyckats tappa mina nycklar också. Låste dörrren, gick till sats, hade pass, gick tillbaka och dom var borta! Gick tillbaka, letade och hem. Fortfarande borta. Orkar inte ens stressa upp mig. De dyker upp imorgon kanske? Antingen får jag gå till skolan imorn, åka buss (troligt) eller ta bilen och hoppas att den inte lägger av igen. Men nu måste jag dra.

Inga kommentarer: