onsdag, april 18, 2007

Gonna gonna gonna...

...gonna gonna gonna
gonna be so happy
when practice is over!

15 veckor snart till ända.
Jag kanske har en lite skum inställning till mitt framtida yrke men jag känner nästan bara glädje över att den här evighetslånga praktikperioden snart är över. Jag har också svårt att förstå de som nu väljer att sommarjobba som undersköterskor hela sommaren. Vara på jobbet 6.45 när man har sommarlov-nejtack. Sedan får vi se hur det går ihop rent ekonomiskt, men jag har ju överlevt alla andra somrar hittills så det borde väl gå.
Hur det ska gå när jag är utexad och ska jobba heltid som syrra med dessa underbara arbetstider har jag ingen aning om. Den dagen, den sorgen.
Men trots dessa åsikter tycker jag iaf att det är kul att det nu äntligen känns som man har lite kontroll och klarar av sina patienter och vet hur avdelningen funkar (iaf lite).

Nu vill jag ha mera sommarvärme eftersom jag var instängd de varma dagarna. Men bara för att jag är ledig imorgon ska det ju bli typ nollgradigt. Tacktack.
Undrar också när vi får reda på om vi får åka utomlands nästa termin eller ej.
Och så klurar jag på resmål till sommaren (utomlands). Några tips??

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, new york!!! och dra mig dig kennling, manne och henke!