söndag, april 15, 2007

yoga


Det känns som jag har varit på semester:-)

Det har jag inte.

Jag har varit i Stockholm i 5dagar och gått en yoga utbildning. NICE. Jag trodde jag skulle vara helt död efteråt, men icke. Det har varit så skönt. Avslappnande, trevligt och eftersom det var en ganska basic utbildning och jag har instruerat yoga i kanske 4 år behövde jag inte anstränga mig till tusen. Så de senaste dagarna har varit:


yoga-såklart. Mycket yoga känns i kroppen men ändå på ett ganska skonsamt sätt. Ingen träningsvärk, men viss trötthet när man gör solhälsningen för 1753e gången.

lunch ute, gott men inte så billigt-men vad gör man inte? Det är ganska skönt att det är så omständigt att ställa sig och laga matlådor när man är hemma hos någon annan. Då får man unna sig att äta ute även om det kostar.

bo på östermalm-Bra läge. Nära till t-banan.

promenader i sthlm - Sett sthlm på ett annat sätt, gått gator jag inte gått tidigare.

sommarvärme- Ger ännu bättre känsla under promenaderna. Igår åt vi middag ute bland blommande rosa träd. Blev glad.

tältsäng med dubbla madrasser-Faktiskt helt OK. Inte någon ond rygg som annars kan uppstå. Eller var det kanske yogan som motverkade..?

hundtrubbel- Desmond har slussats hit och dit mellan mina vänner som verkligen har ställt upp när Gunnar inte hörde av sig. Tack!


Är nu tillbaka i Uppasala hos Madde och min lilla vovvsing:-) Står inför sista praktiveckan. Samlar mina krafter, tar ett djupt andetag (ujjayi andning) och kastar mig in i den (snart). Jag ser ljuset i tunneln. Snart är jag fri.

1 kommentar:

Anonym sa...

åååh, var var var. Du måste ju komma på.. Mår des bättre nu efter helgens bravader?
kram