onsdag, maj 09, 2007

ekonomi

Jag har bokat tid hos veterinären imorgon. Desmond ska bli av med sina två envist kvarsittande mjölktänder. När jag var där förrut sade de att det skulle kosta 900:- Inte kul, men hyfsat överkomligt tänkte jag. Alla andra ställen jag ringde till var dyrare.
Nu, däremot, säger de att det är en grundkostnad på 950:- och sedan tillkommer väl mer beroende på hur mkt de måste slita för att få ut dem. Ajajaj...
Jag skall ju leva hela sommaren på de pengar jag har nu, typ. Det brukar ju iofs gå bra, men av någon anledning är jag med stressad än vanligt. Jag vill så mkt. Men i min vilja ingår inte att sommarjobba, iaf inte som uska.

Idag var jag i skolan. Vi skulle gå till tre, börja 13.15 efter lunch. Någon lärare dök inte upp. Hon var hemma och hade missat att hon skulle ha oss idag. Bra. Hon kom ca 40min senare. Då var man redan lite irriterad. Dessutom har hon en sån sjukt sövande röst. Zzzzz...

I natt drömde jag att jag kunde flyga. Det är rätt sköna drömmar. Precis när det var som mest spännande ringde mobilen och väckte mig. Nu får jag aldrig veta. Suck.

Ska gå en promenad med Angelica och Yatzy nu. Sen:yoga.

1 kommentar:

Anonym sa...

go maria, vuxenppoäng vuxenpoäng!