torsdag, maj 31, 2007

Gråa sommarlov

Jag minns för länge sedan när man klädde upp sig och samlades runt flaggstången på skolgården. Sen tågade man hand i hand till Vallby friluftsmuseum där man slog sig ned på träbänkarna och sjöng Den blomstertid nu kommer. Man klev upp på scenen och sjöng för resten av skolan och sedan var det sommarlov. Gräddtårta med jordgubbar. Vilka tider.
Idag är det första dagen på mitt sommarlov, det är grått, blåsigt och 10 grader ute. Som tur är har jag varit och hämtat paket idag. Innehållet var Luftslottet som sprängdes, Jag är din flickvän nu och en aktiveringsbok för hundar...samt 4 olika téer från Lipton. Det är ju som bäddat för en myskväll med läsning och te! Dessutom har jag gjort lasagne, så jag ska ta mig en bit sådan först. Imorgon ska jag plugga igen. Sedan åker Elenore hem. Madde åkte idag. Jag är själv!

Inga kommentarer: