måndag, maj 21, 2007

Koma

Jag har hamnat i koma igen.
Sitter här och glor. Kan inte ta mig för någonting fast jag borde göra massor. Gå ut med Des. Fixa käk eftersom jag knappt har ätit idag men vad ska jag äta!?
Vi har gjort klart alla våra uppgifter idag, men har den stora, riktiga projektplanen kvar.
Igår diskuterade jag det här med ordning med Manne. Han tyckte nämligen att jag hade väldigt rörigt hemma hos mig (detta trots att jag hade städat), så rörigt att han helt enkelt inte stod ut utan skulle hjälpa mig att städa. Jag förstår att tanken var god, men; Är det helt okej att tvångsstäda hos någon annan utan att fråga. Nu pratar vi inte dammsugning eller skurning av toalett utan när någon går och plockar och ändrar om bland ens prylar. Resultatet blir ju att jag inte hittar någonting, för jag hade ändå mer koll på min egna oordning än på hans försök till ordning. (Visst, jag kan erkänna att jag inte vet var min fjärrkontroll är, men jag lovar att den dyker upp) Hade min mamma gjort samma sak och anmärkt på samma sätt hade jag blivit fly förbannad. Jag vet att det finns dem som har det mer ordningssamt än vad jag har. Men jag vet också att det finns dem som har betydligt stökigare utan att dö. Jag anser att jag inte har tillräckligt bra förvaring (och har inga planer på att åtgärda detta eftersom jag bara ska bo här en begränsad tid) och anser mig vinna mer tid på att låta sminkväskan stå framme istället för att gömma den i en låda och behöva plocka i den varje gång jag behöver något. Andra kanske prioriterar annorlunda, men detta är ändå mitt hem och här bestämmer ju jag.
Nu undrar jag: Var är min nagelfil?
Jag har för övrigt nu skrivit ett brev till SJ innehållande klagomål och krav på att få pengar tillbaka. Måste bara fixa frimärke. Sjukt att jag ska behöva köpa frimärke pga deras inkompetens.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja men gud så trevligt. ska se vad jag har för planer, vi får höras närmare :D söt du e som frågar om ja vill hänga med :D