söndag, maj 20, 2007

Hata SJ

Åkte Mannes bil till västerås så jag fick åka kommunalt för att ta mig tillbaka till uppsala. Det gjorde mig arg. Inte det faktum att jag fick åka kommunalt, men hör här...
Först tog jag fel tid på bussen men det är ju mitt eget fel.
Kollade sj´s hemsida och såg ett tåg som gick Västerås-Uppsala 19:01.
Fick skjuts till stationen av Leif (Mannes pappa).
Köper biljett i en sån där blå automat. Västerås-Uppsala 103 kr (dyrt).
Ser att det bara finns ett tåg som avgår på nämnd tid.
Kliver på tåget.
Ser att tåget ska gå till sthlm>>väcker misstankar.
Kliver av tåget för att gå till kundtjänst o fråga.
Kundtjänst stängt.
Rusar tillbaka till tåget.
Frågar några passagerare om tåget går till Uppsala. De säger att det tror de inte.
Rusar av tåget igen. Frågar ytterligare en stressad tjej som inte vet.
Får syn på en konduktör och frågar denna. Nej, tåget går inte till Uppsala. Men kanske ska jag åka tåg till enköping och sen ta buss därifrån?
-Ok, så jag hoppar på tåget och hoppas att det hon säger stämmer.
Kliver av i Enköping och ser att det faktiskt går en buss inom en rimlig tid.
Hurra.
När bussen kommer blir jag informerad om att min tågbiljett inte gäller på bussen. Upplands lokaltrafik har ingenting med SJ att göra.
Det är ju jääävligt konstigt eftersom man uppenbarligen kan boka och betala en resa som innefattar buss större delen av sträckan.
Befängt.
Tvingas iaf pröjsa 65kr till.
Jag är inte nöjd.

*************************************************************************************
För övrigt har det också hänt en del annat.
Jag undrar tex; ska man behöva försvara sig mot sådant som någon annan har läst i ens dagbok?
Det har iaf jag fått göra under den gågna helgen.
Jag har även hunnit med att köpa satin bäddset på hemtex så snart kan jag berätta om det faktiskt är så mycket skönare att sova i satin (något jag själv har grubblat mycket på).
Jag har ätit kulglass-sen premiär. Blåbär och after eight blev det.
Badat bubbelbad.
Varit på Å och Å2 och roat mig.
Gått skogspromenad.
Det har varit en ganska omtumlande helg men the outcome är ändå bra.
Ibland behöver man bli lite omskakad för att uppskatta det man har. (Fast det där med SJ kunde jag skippat, händanefter åker jag bil.(Trots att jag röstade på miljöpartiet))

2 kommentarer:

Anonym sa...

fy farao för folk som läser ens dagbok. tom hade läst min, som tur var så förstod han bara det som var skrivit på engelska vilket inte var alltför mycket, men tillräckligt för honom att bli arg för vissa saker. ens dagbok är privat!

Hanna sa...

Håller helt med Anna, dagboken är inte för någon annans ögon, den rör bara mig. Ville man att någon skulle läsa det skulle man väl skriva det på något mer offentligt ställe eller?

Och SJ ska vi inte ens prata om...