tisdag, juni 26, 2007

Regnigt Göteborg

När det är grått ute och regnet faller blir man lite handlingsförlamad. Desmond vill inte gå på långpromenad, jag har inget paraply och inga regnkläder. Jag tänkte tvätta, men jag får inte nyckeln att passa...så vad ska jag nu göra med den här tisdagen?
Jag funderar; ska jag åka och träna sen? eller ska jag träna hemma? När ska jag gå på stan? När ska jag hälsa på farmor? Jag försökte iaf ringa henne nyss, men det var upptaget.
Imorse sov jag längre än jag hade tänkt, släpade med Des ut och sen åt jag frukost o tittade på det sista avsnittet av the L word som jag har sparat så länge. Kom på hur bra det är. Och såg att det finns ett till avsnitt! Det är på väg in i min dator...
Det finns så mycket man kan göra på en dag, vilket gör att jag i slutändan oftast inte gör speciellt mycket alls. Tiden rinner iväg. Ledigheten förlamar, men jag tillåter den att göra det. Många skulle nog bli galna av att vara lediga såsom jag är nu, men inte jag inte.
I Skåne planeras begravning och det som en gång var min mormor ligger i nåt kylrum i väntan på jorden. Mormor har lämnat planeten, jag undrar var hon finns...om hon finns. I minnet finns hon väl bevarad. Jag hoppas nu bara att inte begravningen krockar med bröllopet. Det vore ju typiskt. Det får inte hända.

Inga kommentarer: