söndag, juni 24, 2007

R.I.P

Bilden är tagen förra sommaren och föreställer min kära, coola mormor som då var 88 bast.
Väldigt pigg för sin ålder och med i svängarna. För en vecka sedan fick hon en stroke.
Ikväll avled hon:-(
Usch det är så hemskt och svårt att förstå att det var sista gången jag träffade henne. Jag kan höra hennes röst...önskar jag hade hunnit ned o träffa henne i sommar. Senast jag pratade med hennen var nog när hon fyllde 89år. Alldeles för länge sedan.
Jag mínns för ca 10 år sedan när mormor berättade för mig att hon ville ha trumpeter på sin begravning. Hon sa att hon var redo och dö och jag drömde mardrömmar och tyckte att det var hemskt att min kära mormor kunde säga något sådant.
Nu sitter jag här och försöker förstå.
Mormor, du är saknad.

Mormor var alltid snäll. Hon sa att jag kunde göra precis vad jag ville för att jag var så duktig. Hon sa att jag skulle få alla hennes böcker när hon dog för jag var den enda som fortfarande läste. Av alla sina ogifta barnbarn var det mitt bröllop hon ville hinna vara med på innan hennes tid var ute. Jag lovar att tänka på dig när den dagen kommer, mormor.

Inga kommentarer: