måndag, augusti 20, 2007

hemma? vart är det?

Jag har i alla fall lyckats ta mig till Västerås nu. Var ute i grymt god tid för en gång skull. Satt på tåget tjugo i tolv fast det inte skulle gå förrän 12:02. Bara däför var det såklart försenat. Elfel.
Fördrev tiden med att läsa Svek varvat med att sova. Efter Örebro måste jag byta vagn pga nåt annat elfel. Som tur var fanns sittplats. Kom fram 50 min för sent. Stackars mamma och Bug som hade väntat på stationen...
Väl hemma hade jag iaf fått brev från SJ. Jag skickade ju in en biljett förrut, skrev om när jag blev så jäkla arg när jag fick betala både tåg och buss biljett till Uppsala. Fick det förklarat för mig att om man köper biljett i TiM automaterna så gäller dem inte på utomstående anslutningsbussar, men det gör de buljetter man köper i de andra, vita automaterna. Sjukt onödigt dumt (tycker jag). I vilket fall som helst fick jag 70:- i värdecheckar. Nu ska jag väl skicka in nåt nytt till dem o se vad jag kan få för dagens försening. SJ= försening.
Nu fick jag dessutom reda på att Martina satt och led på samma tåg. Så otroligt dumt. Varför lida ensam när man kan lida tillsammans?
Sitter nu här o undrar när Henke ska höra av sig. Han ville att jag skulle trimma skallen vilket jag helst gör före midnatt. Men Henke har ju aldrig varit snabb.
Sitter här och är sugen på att träna, men får vänta tills jag kommer till Uppsala på torsdag.
Pratade med pappa om dator och fick veta att han fortfarande betalar av på min dator (snälla pappa) men att dem (m&p) gärna tar över min dator om jag vill köpa ny (MacBook!). Resonerade dock så att det eventuella inköpet i så fall får vänta tills jag kommer hem från Thailand. Känns ändå bra:-)

Inga kommentarer: