onsdag, augusti 29, 2007

Sommarlov, ett minne blott.

Samma dag som vi började termin 6 tog hösten vid. Det är ju SVINKALLT ute. Jag är inte van vid tjock tröja och jacka. Vad är detta?! Det ska ju va varmt långt in i september nu för tiden. Tur att man flyr hösten snart, tycker synd om alla som inte fått nån sol alls. Kom o hälsa på mig i Bangkok:-)
Eftersom jag har haft sommarlov i nästan 3 månader har jag slappat ganska mycket. Nu är jag tillbaka till verkligheten i Uppsala som för tillfället set ut nåt sånt här:
-Föreläsningar varje dag, hela dan (typ)= jag somnar alltid timmen efter lunch. Minst.
-Projektplan måste skickas in och bli klar snart. Tilltänkt dag för detta: fredag.
-Måste hitta person som ska hyra mitt rum när jag är borta. Träffade trevlig tjej igår men hon hade fått nåt annat idag eftersom vi var så sega. Ska komma en ny tjej o kika imorn. Hoppas hon är bra.
-Vikarie på Sats=pass jämt. Iofs inget negativt om än lite överaskande. Om jag hade velat kunde jag tex fått köra dubbla pump imorgon och på sön. Förutom alla övriga pass jag fått äran att köra. Men jag tackar o bockar. Idag fick jag dubbelt beröm vilket gör att man verkligen verkligen gillar läget (får man vara lite stolt? en kollega på sats hade träffat en bekant på scandinavian masters och vederbörande jobbar på sats i gbg och hade varit på mitt yoga pass där. Hon sa att det var det bästa pass hon någonsin varit på. Då blir man väldigt glad.)
-Fixa visum till Thailand. Lyssna på detta; jag frågade redan innan sommaren om detta, men vår handledare sa att det var lugnt, att vi kunde fixa det i augusti. Well, vi behöver få ett invitation letter från Thailand för att kunna söka visumet. Detta hade nu anlänt och vi skulle hämta det idag. Och gissa vad...? Vår handledare har uppgett fel namn, alltså står det fel namn i brevet och då kan vi ju inte använda det. Så jäkla klantigt gjort. Nu är det dessutom asstressigt för det tar 2-3veckor att få sitt visum så vi måste åka till sthlm imorn eller på fre. Vi har obligatoriska föreläsningar alla dagar utom fredag då jag skulle ha pass på lunchen. Men ambassaden har bara öppet på förmiddagen. Så bra! Jag älskar folk med framförhållning.
Suck. Man blir så trött.
Måste nu fixa passkort, kolla upp vaccinationer o se till att Elenore gör detsamma.
Dessutom måste jag klippa mig för jag ser bara för tråkig ut. Som tur är har jag en vän med frisörkunskaper som ska ta sig an mig imorgon.
Det var nog allt jag hade att klaga på idag. hittills. Nu ska jag gå ut med en liten en innan jag hoppar i säng.

Inga kommentarer: