onsdag, augusti 08, 2007

Va?


Har varit vaken i ca 20 minuter och kan konstatera att jag känner mig lite blå.
Fastän solen skiner.

Imorgon åker jag till Göteborg så det är lite grejer jag måste göra idag. Saker som kanske skulle gå lättare om solen inte sken (men sånt får man ju inte klaga på). Känner mig trött...vi såg på film ganska länge igår, Stranger than Fiction. Braaa film, jag rekommenderar! Att ligga och läsa alldeles för länge i sängen, trots att man är trött är något som jag brukar göra lite då och då. Därav tröttheten.
Så igår fick jag också veta att mannen min tycker att Desmond är ganska jobbig. Det har jag väl märkt att han tycker iofs, men. Att man blir bunden av att ha hund. Att man måste planera allt. Att man måste gå promenader. Att man"aldrig kan göra något".
-Jo, det stämmer väl till en viss del. Jag har tagit på mig det ansvaret för någon som är helt beroende av mig. Jämt. Och jo, det drabbar väl dem som umgås med mig också så till vida att jag inte kan spontangöra vad som helst när som helst. Speciellt inte när jag är på besök i en stad där jag inte känner någon. Så det kändes som om jag och min kära hund förpestar mannens liv, han som aldrig heller kan göra något spontant (förutom typ 85% av tiden då vi normalt sett inte ens bor i samma del av landet). Suck.
Men det är klart. Det är stressande när man måste lämna någon hemma ensam, någon som man vet hatar det, får panik och troligtvis skriker konstant. Det är påfrestande. Suck.
Idag ska han iaf få vara hemma (för bror sover antagligen) när jag åker iväg till hörselkliniken. Ska testa min hörsel...hu. Jag vet ju att jag inte hör som jag ska. Frågan är bara hur dåligt...?

Inga kommentarer: