måndag, september 17, 2007

Dagens påhitt.

Å imorse var jag så trött på alla sätt o vis. Så skulle jag upp och köra bodypump (av alla saker) med John Bauer elever (inte celsius). Väl där var det givetvis kul, mer av en utmaning än att instruera sats vana deltagare.
Desmond hade diarré innanför dörren. Stackaren stod ute i hallen länge och har fisit hela dagen (hihi). Till slut kunde han väl inte hålla sig längre. Undrar vad han har petat i sig...

Nåväl, dagens insikt är att jag vill bli idrottsmassör eller nåt i den stilen. Det började med att Manne fick ont i knät och fick idag diagnosen löparknä. Det beror på att han har överansträngt sig och förkortat muskler och senband på utsidan av låret så att de trycker på en bursa (slemsäck) som sitter lateralt (på utsidan) av knät. Han har en bursit, inflammation i bursan.
Jag fick hjälpa/diskutera fram olika stretch-varianter till honom, m tensor fascia latae, IT-bandet och gluteus maximus. Vääldigt intressant tyckte jag (kul att man kan känna så över något). Sånt vill jag syssla med. Inte springa runt i korridorer på ett sjukhus....
Har nu spanat in Göteborgs massageskola och dess utbud.
Vi får se vart tanken bär mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

ååh, sötnos!Klart du ska göra det!