tisdag, december 25, 2007

Jul oxh sånt.

Nu känns Thailand ganska avlägset, trots att det var mindre än en vecka sedan jag landade på svensk mark. Jag kom på mig själv med att tycka att det var varmt ute idag, fyra grader.
Har hunnit träffa en del gamla vänner, och sagt adjö till Manne som antagligen ligger o lökar sig på egyptens stränder eller nåt i den stilen. Ack.
Har precis varit o besökt Bugs nya arbetsplats, Media Markt. Fick en hårtork av pappa.
Börjar bli alltmer frustrerande att bo hemma hos föräldrarna, eller snarare hos mamma. Dels ser "mitt" rum för jävligt ut eftersom jag redan innan jag åkte bort hade alldeles för mkt kläder och nu har jag inte direkt mindre. Dessutom ingen riktig fast plats, inget riktigt hem för tillfället. Det mest störande är förstås mammas bestämmelser som tex att man inte får torka sitt hår utanför bastun (där hon i alla år suttit med sin hårtork) därför att då kan Fido (den feta katten) få hår i sin mat. Fido har blivit så jäkla fet och dunsar omkring här hemma så att golvet skakar och mamma bara ger honom mer godis. Min stackars katt... Å igår var tydligen tankeläsning på menyn. Ganska tröttsamt. Det märks att det inte är meningen att man ska bo hemma när man är 25. Nu ska jag läsa psykiatri, äta hemmagjord sushi och ikväll är det fest på schemat.

Inga kommentarer: