måndag, januari 14, 2008

Början på en ny era.

Ligger i sängen...examen är över, liksom examensfesten. Swish sade det bara och nu har jag fått min brosch o kan kalla mig sjuksköterska (trots att vi fortfarande inte fått uppsatsen godkänd-tröttsamt!). Igår vid den här tiden svängde jag mina lurviga på Norrlands nation tillsammans med Madde, Elenore, Manne o Åsa. En kul kväll trots att den gästades av världens sämsta (men nöjda) DJ som spelade finlandsbåtmusik hela kvällen. Vi shakade ändå tills fötterna brann.
Nu är det bara jag o Madde kvar i lägenheten och tiden jag har kvar i Uppsala är knapp. Det känns lite vemodigt faktiskt, the end of an era. I alla fall i mitt liv. Det slog mig att om en vecka ligger jag i Mannes säng i Göteborg, i hans lägenhet som också kommer att vara mitt hem framöver. Att bli sambo. Efter närmare 7 år. Det känns ändå stort.

Inga kommentarer: