fredag, januari 25, 2008

Fredag.

Jag har inte ens bott i Göteborg en vecka än. Det känns ju inte heller som att jag bor här, bara som att jag är på besök. Igår skrev Manne ut en lapp med båda våra namn som ska pryda brevinkastet (eftersom en man i blått tog bort min hemmasnickrade "Holgersson" lapp tidigare i veckan). Dock har den inte kommit upp än och därmed har jag heller inte fått någon post.
Well well.
Idag blev jag uppringd av mamman i den galna familjen(!!) som ville para sin papillon tik med Desmond. Herre Gud... var givetvis tvungen att ringa den enda som riktigt förstår vad detta innebär, Veronica. 
Sedan gick jag och Des ut i en väldig blåst, Des med sin fjädervikt på knappa 3kg blåste iväg en bit, haha.
Jag har tvättat i äkta hemmafru-anda och nu har jag segat till mig i soffan och läst om Mount Everest bestigning i "Tunn luft" som jag hittade hemma hos mormor och morfar. Jag måste röra på mig och ta ut D igen, för sen tänker jag lämna honom (skrikandes?) för att åka ned till Kompassen och gå på bodycombat. Mannen överger mig totalt ikväll och lämnar mig till mitt öde (möjligtvis pizza och film?). Fan om man ändå hade nån kompis här. Det suger lite faktiskt.
Men imorgon kommer mamma och pappa på besök:-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Du verkar ha det desto lugnare... Skönt att ha nåt att göra måste jag ärligt erkänna, men det hade varit härligt att va ledig en vecka eller två innan arbetslivet tar vid.

Anna sa...

Jo, jobbet är bra. Blev väl inkastad ganska direkt, min handledare är rätt hård men duktig. Jag frågar och frågar :)... Har haft det rätt lugnt hittills vilket kan kännas lite läskigt eftersom det kanske inte alltid kommer vara så... Hoppas livet kommer igång snart för dig!