onsdag, februari 20, 2008

Inte bra, Västtrafik.

Det solade upp och blev en skön promenad! Hade tyvärr inte med någon kamera. Såg ytterligare 2 tussilago på vägen hem. Jösses... 

Det är väldigt mycket biljettkontroller på spårvagnarna nu för tiden (inte för att jag egentligen vet hur det var innan, men). De vill väl såklart få bort alla plankare vilket man väl kan förstå även om jag egentligen också tycker att kollektivtrafiken borde vara gratis. Jag har ju iaf giltigt månadskort så jag behöver inte oroa mig, men nu blev jag tillsagd att jag måste betala för Desmond trots hans ringa storlek. Måste kolla upp detta noggrannare. Läste någonstans att västtrafik vill få bort hundarna från vagnarna för att skona dem som är allergiska. Tycker dock att detta är ganska befängt. I alla andra städer, så vitt jag vet, behöver man inte betala för hunden så länge man bär den. Inte tänker jag köpa nåt kort till Desmond som lätt får plats i en väska, som inte är större än en väska. Visst kan jag köpa det där med allergiker men vaffan...dem får väl sätta sig i främre vagnen. Det är ju knappast så att det kryllar av hundar på vagnarna. Hur vill de att vi med hund ska resa då? Med BIL kanske?
Nu fick jag ju ingen tillsägelse riktigt, utan blev snarare informerad, på ett snällt och neutralt sätt. Men ändå. Vad säger ni?

1 kommentar:

Unknown sa...

jag som hunägare tycker att hundar ska åka gratis. speciellt om hunden får plats i en väska! Stockholms lokaltrafik, SL har inga förbud när de gäller hundar, det är helt gratis. Här i Uppsala UL så kostar det ju som du vet om hunden inte sitter i väska. Nån gång ville chauffören att jag skulle pejja för smilla (Som den här gången inte var i nån väska) och jag pejjade fullt pris men då satte jag henne skitig på ett säta också! Har hon betalat så är det ju klart hon ska sitta på ett säte! Då är ju frågan, vad är bäst?Hundar som åker gratis o ligger i väska el alternativt på golvet längst bak i bussen eller skitiga tassar på sätet?